15 lutego 2014

Schab pieczony w rękawie

Po serii słodkości coś konkretnego czyli kawał pysznego mięska:)
Schab może nie wyszedł najpiękniejszy, ale był pyszny, a o tym w moim gotowaniu chodzi:)
Polecam nie tylko do obiadu, ale i na zimno do pieczywa.


Składniki:
 1 kg schabu bez kości
Marynata\;
po 1 płaskie łyżce suszonego oregano, tymianku, majeranku i papryki słodkiej
1 łyżeczka soli
2- 3 łyżki oleju
4 ząbki czosnku
Dodatkowo:
 1/2 szklanki mocnego bulionu
śmietana i mąka do przygotowania sosu

Zioła wymieszałam i połączyłam z olejem, dodałam przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku.
Marynatą dokładnie natarłam mięso i odstawiłam do lodówki na całą noc.



Przygotowane mięso włożyłam do worka pieczeniowego, wlałam bulion i tak przygotowane włożyłam do piekarnika nagrzanego do 190 stopni.
Mięso piekłam około 40 minut, po tym czasie obróciłam i dopiekałam do miękkości ( jeszcze około 20 minut, można  nieco wcześniej rozciąć worek, żeby mięso się przyrumieniło, ale ja tego nie robię:)
Na bazie sosu który powstał podczas pieczenia, możemy przygotować sos do pieczeni- np śmietanowo ziołowy.
Jeżeli mięso chcę podać do pieczywa, wówczas studzę go i wkładam do lodówki na minimum 3-4 godziny
Smacznego:)

28 komentarzy:

  1. Jaki kawał mięska. Bardzo sobie cenię domowe wyroby, nie przepadam za sklepowymi i dlatego robię jak najczęściej. Buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się staram, ale młodzież ma ulubioną szyneczkę ( kupną na moje nieszczęście) ale mam nadzieję że z tego wyrośnie:)
      Buziaki i miłego dnia Eluś:)

      Usuń
  2. Bardzo smaczny,taki kawał domowego mięsiwka jest najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis ! zaraz zrobię listę potrzebnych składników i w najbliższym czasie zabieram się do pieczenia :) Pozdrawiam- M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak domowe wyroby. Uwielbiam. Pięknie i pysznie Twój schabik wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam domowe wędliny :) Najlepsze na świecie :) Pyszności !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację Beatko są najsmaczniejsze,a z kg wychodzi 800g a nie 2 kg:)
      pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  6. Domowe wędlinki są najlepsze - ten schabik wygląda przepysznie ;). Ja ostatni robiłem suszonych schab w ziołach - polecam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schab suszony w ziołach -brzmi bardzo smakowicie:)

      Usuń
  7. Bardzo lubię mięska pieczone w rękawie bo są soczyste, Schabik zachwyca, pięknie wygląda aż ślinka leci od patrzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Madziu:) mięso z rękawa faktycznie jest bardziej soczyste niż pieczone tradycyjnie:)

      Usuń
  8. Wczoraj akurat robiliśmy indyka w rękawie. Ale schab w ziołach też musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indyk w rękawie też pysznie wychodzi:) a schabik polecam:)

      Usuń
  9. Schabik super aż czuć aromat mięska i zapach ziół , fajny przepis dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię właśnie na zimno do chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie takie chude szyneczki lubię, pycha

    OdpowiedzUsuń
  12. Bo takie mięska są najlepsze a wszystkie ( prawie:) kupne mogą się przy nich schować:)
    napisałam prawie, bo znam dwa sklepy przy małych rodzinnych masarniach gdzie mają obłędne wędliny, ale cena też niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cos wspanialego...schabik z Pani przepisu wyszedl rewelacyjny ,soczysty I mocno ziolowy

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy mozna dodać rosöł z kostki?

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)