4 listopada 2013

Piwna pieczeń faszerowana kapustą

Lubię rolady i pieczenie nadziewane różnymi farszami- nie koniecznie standardowymi, a że lubię eksperymentować to czasami wychodzą takie  połączenia.
Połączenie jest  bardzo smakowite z lekką nutą goryczki chmielu, a  pieczeń wyszła bardzo soczysta.
Nie rozbiłam mięsa przed faszerowaniem i to był błąd, bo mięsa zaczęło się lekko rozpadać.
Może to też wina łopatki, możecie wypróbować np. ze schabu, ale smak będzie już inny.

Składniki:
2 kg łopatki wieprzowej
1/2 litra ulubionego jasnego piwa
1 duża łyzka musztardy sarepskiej
1 łyżeczka mielonego kminku
300g mocno odciśniętej kapusty kiszonej
pieprz mielony
łyżeczka soli
olej do smażenia
2 cebule
2 łyżki gęstej śmietany
ziele angielskie
1 liść laurowy

Łopatkę oczyściłam z włókien i tłuszczy, rozkroiłam wzdłuż tak, żeby powstał nam prostokąt (dobrze by było rozbić mięso tłuczkiem)
Kapustę jeżeli mamy bardzo kwaśną to płuczemy kilka razy, ale to już jak kto lubi- ja miałam  od mamy, a ta jest dla nas idealna:)
Lekko szatkujemy.

Doprawiłam solą i pieprzem- rozłożyłam równomiernie na łopatce.
Zwinęłam mięso w roladę i związałam sznurkiem
Musztardę wymieszałam z kminkiem, dodałam sól, pieprz i rozcieńczyłam odrobiną piwa- powstałą papką natarłam roladę.
Przełożyłam do garnka i zalałam resztą piwa, dodałam ziele angielskie i liść laurowy


Całość odstawiłam w zimne miejsce na minimum 4 godziny.
Ja swoją robiłam 12 godzin wcześniej.
Teraz roladę odsączyłam z zalewy, oprószyłam lekko mąką i obsmażyłam ze wszystkich stron  na gorącym oleju.
Na pozostałym ze smażenia oleju zrumieniłam cebulę pokrojoną w pióra.
Mięso wraz z cebulą przełożyłam do odpowiedniego rondla, wlałam zalewę z marynowanie, olej ze smażenia i dusiłam, kilka krotnie obracając do miękkości, około 2 godziny( szybkowar 1 godzinę)
Mięso najlepiej zostawić do przestygnięcia, dopiero później ściągać sznurek.
Sos miksowałam z śmietaną, doprawiłam według uznania.
Jeżeli lubicie gęste sosy to można zagęścić łyżką mąki


Smacznego!!

7 komentarzy:

  1. Pokuszę się o slogan reklamowy i napiszę...dwa w jednym.
    Bardzo lubię kiszoną kapustę i wszystko co z nią związane,a więc piszę się na porcję. :) buziole

    OdpowiedzUsuń
  2. Reniu, pierwsze koty za płoty. Następną roladę zrobisz tak jak zechcesz. Tym się nie przejmuj. Najważniejsze, żeby była smaczna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu problem w tym, że to nie pierwsza moja rolada,a ja zupełnie zapomniałam o rozbiciu mięsa:( ale to tak jest jak się ma pamięć żółwia i przypomina się już po fakcie:)

      Usuń
  3. ale fajne połaczenie :)
    ja ostatnio robiłam ale piersi z kurczakak na kapuście z ananasem ,ale mozna tez karczek l)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurczak z ananasem, mniam , musiał być pyszny?!

      Usuń
  4. dość klasyczne połączenie mięcha i kapuchy w mało klasyczny sposób :)

    pozdrawiam J.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)