13 maja 2018

Rogaliki z budyniem

Idealna na podwieczorek  z kawą zbożową lub mlekiem, ale równie dobrze sprawdzają sie jako drugie śniadanie do szkoły.
Puszyste i miękkie ciasto drożdżowe z budyniem czekoladowym to duet doskonały:)
Polecam:)

Składniki
Ciasto drożdżowe
500g mąki pszennej
3 jaka M
szklanka mleka
5 łyżek cukru
25g drożdży
50 g masła
szczypta soli ( himalajskiej)

Dodatkowo:
1,5 szklanki mleka
1 budyń czekoladowy
1 jajko do smarowania



Zaczynam od przygotowania budyniu-
W połowie szklanki mleka rozrabiamy budyń , resztę zagotowuję .
Do gotującego mleka wlewam zawiesinę i mieszam do zagotowania.
Ugotowany budyń przykrywam folią spożywczą i mocno chłodzę ( najlepiej ugotować go kilka godzin wcześniej)
Drożdże rozcieram z cukrem, dodaję letnie mleko i odstawiam na 20 minut- aż "ruszą"
Mąkę przesiewam do miski, dodaję sól i jajka, zawiesinę drożdży i wyrabiam do połączenia sie składników (można użyć robota z hakami)


Masło rozpuszczam i letnie dodaję do ciasta- wyrabiam około 10 minut.
Ciasto przykrywamy folią i ściereczką odstawiamy w ciepłe miejsce na minimum 30minut.
Wyrośnięte ciasto dzielę na dwie części i każdą wałkuję na grubość około 0,5 cm, dzielę na 8 kawałków, nakładam budyń, smaruję boki trójkąta( rozkłóconym jajkiem) i zwijam od szerszej części.
Górę rogalików można również posmarować jajkiem, ale nie jest to konieczne


Rogaliki układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Można odstawić do wyrośnięcia, ja jednak od razu piekę w temperaturze 175 stopni przez 15 minut.
Upieczone studzę i posypuję cukrem pudrem

Smacznego :)





13 komentarzy:

  1. Urocze i na pewno smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana ale cudowne rogaliki :-) z chęcią bym teraz takiego zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To są smaczne maleńkie przegryzki, które uwielbiam najbardziej. Rogaliki swoim kształtem zachęcają do jedzenie. Zawsze można zawinąć do nich coś pysznego. Nie robiłam z budyniowym nadzieniem, ale chyba warto, bo przecież ciasto drożdżowe lubi się z budyniem np. w bułeczkach. Kusisz mnie żeby zrobić takie :)
    Miłego dnia Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do kubeczka mleka przydałby się taki rogalik :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha rogaliczki, lubię takie wypieki bo zawsze mogę je ze sobą wszędzie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy takich nie robiłam, ale budyń czekoladowy w rogaliki brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę kiedyś spróbować. Nie wiem dlaczego, ale zawsze mi się wydawało, że budyń podczas pieczenia wsiąknie w ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne rogaliki, muszę spróbować, bo z budyniem nigdy nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja dawno nie robiłam rogalików. Pyszne ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystko co z budyniem!

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)