4 września 2016

Marmurek maślankowy z jagodami

udało mi sie jeszcze kupić świeże jagody, podobno jeszcze można znaleść, ale jak byliśmy ostatnio  w naszym lesie, to wszystkie krzaczki były "wysprzątane" :)
Dzisiaj proste ciasto z maślanką.
Proste, choć wiem, że nie wszystkim wychodzi- czemu?
Nie mam pojęcia, ale warto spróbować,
Jest mało słodkie i jak lubicie słodsze to można dodać całą szklankę cukru, można dodać swoje ulubione owoce- ważne by były małe, lub drobno pokrojone.
Polecam.


Składniki:
4 jajka L
3/4 szklanki cukru pudru
1 szklanka maślanki
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/3 szklanka oleju ( około 65 g)
1,5 łyżki kakao
 dodatkowo
100-150 g jagód



Oddzielam białka od żółtek- białka ubijam ze szczyptą soli na sztywno.
Żółtka ucieram z cukrem aż zbieleją.
Do utartych żółtek wlewam maślankę i olej- delikatnie mieszam, uwaga chlapie:)


Gdy już mam jednolitą masę dodaję stopniowo przesianą mąkę z proszkiem i sodą.
Do masy dodaję ubite białka i delikatnie mieszam szpatułką lub drewnianą łyżką.
Ciasto dzielę na dwie - mniej więcej równe części.
Do jednej dodaję kakao i delikatnie, ale dokładnie mieszam mieszamy.
Blaszkę wykładam papierem do pieczenia i na przemian wykładam cienką warstwę jasnego i ciemnego ciasta.

Posypuję częścią jagód, i nakładam resztę ciasta.
Na górę jagody.
Ciasto piekę w 180 stopniach 45-50 minut, do suchego patyczka.
Po ostudzeniu posypuję cukrem pudrem, lub możemy polać polewą czekoladową.

Smacznego:)

12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ciasta z kakao,jagody mam zamrożone,może też się będą nadawały :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciasta, mało z nimi zachodu, można je dowolnie modyfikować i zawsze wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie ucierane ciasta z owocami :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko, jak to cudnie wygląda w przekroju, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A my się spóźniłyśmy i nawet zapasów zamrożonych jagód nie zrobiłyśmy :/
    Wspaniałe ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie babeczki marmurkowe...mm pycha ! Zapraszam również do mnie na konkurs urodzinowy i pozdrawiam :)
    http://gotowanietoproste.blogspot.com/2016/08/pierwsze-urodziny-bloga-i-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności! Pozdrawiam cieplutko!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe ciasto :-) z chęcią bym zjadła kawałek nawet teraz :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. no takiego cuda jeszcze nie jadłam a jak z jagodami to poproszę

    OdpowiedzUsuń
  10. Reniu, ja mam słabość do wszystkiego co jest z jagodami. Więc piszę się na takie ciasto. Wprosiłabym się już dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż mi się Wielkanoc skojarzyła z tym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)