18 lutego 2018

Ciasteczka marchewkowe- bez jaj i cukru

Małe ,chrupiące i pyszne a przy tym zdrowsze i ekonomiczne ciasteczka idealne dla małych i dużych łasuchów,
Ciasteczka najczęściej przygotowuje dla Małej jako dodatek do drugiego śniadania.
Nie dodaje się do nich cukru i jaj, a marchewka najlepsza jest ta z recyklingu.



Zaskoczeni?

Odkryłam to już dawno gdy szkoda mi było wyrzucić pulpę która została z soku marchewkowego.
Wtedy używałam sokowirówki, teraz spróbowałam z wyciskarką- jak widać ciasteczka wyszły, a prawda jest taka, że żaden robot nie wyciśnie całego soku i jak potrzecie w palcach to zobaczycie ile jeszcze go zostało;D

Jeżeli jednak będziecie chcieli użyć marchewki, to trzeba ja bezie zetrzeć na małych oczkach i trochę wycisnąć.
Polecam przełożyć je nutellą śliwkowa lub galaretką porzeczkową- pycha!


Składniki:
250g masła lub palmy z Murzynkiem
300g mąki pszennej
20-25 g przygotowanej marchewki
płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo:
cukier puder ( u mnie trzcinowy)
lub powidła śliwkowe, galaretka porzeczkowa, ulubiony dżem


Na stolnicę  przesiewam mąkę, dodaję marchewkę i  pokrojone na kawałki   masło - wszystko razem siekam, potem szybko zagniatam.
Ciasto wałkuję na grubość 2 -3 milimetrów i wykrawam foremka ciasteczka.
Przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piekę w 175 stopniach przez 12-15 minut aż ciasteczka się ze złocą.
Upieczone studzę i przekładam tym co lubimy najbardziej lub zwyczajnie oprószamy cukrem pudrem i wcinam.
A to co zostaje przechowuję w szczelnych puszkach i w lodówce:)

Smacznego :)


15 komentarzy:

  1. Wygląda pychotnie. Wato zrobić i spróbować . Dziękuje Reniu za pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczek marchewkowych jeszcze nie piekłam, ale pewnie by mi smakowały, bo uwielbiam ciasto marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O Renia, widzę że i u Ciebie wypiek bez cukru :))

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie muszę ich spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma to jak doskonały pomysł. A u Ciebie tych pomysłów cała masa. Gratuluję Reniu. Bo jest i zdrowo i pysznie i ładnie :)
    Miłego dnia, Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam,ależ oryginalne ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  7. takie "bez", a jak cudnie wyglądają :) i z pewnością są równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis. Jeszcze takich ciasteczek nie jadłam. Zdjęcia prześliczne. :) Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciasteczka, składników mało, takie lubię. Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis! Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach, ale mi się spodobały te ciastka
    Super, z chęcią bym je przetestowała.
    Jak zwykle - pysznie.
    Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myszą być fantastyczne! My byśmy jeszcze posypały je cynamonem <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdrowo i smacznie. I do tego pysznie wyglada 🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. z masłem jak najbardziej :) jadłabym

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)