10 stycznia 2018

Pierogi z kaczką i jabłkiem

Do tego przepisu będę wracała jeszcze nie raz- okazał sie hitem wśród domowników.
Udało mi się kupić porcje rosołową z kaczki właśnie, mięsa niewiele ale szkoda wyrzucić, a że lubię kaczkę pieczona z jabłkami to poszłam tym smakiem i tak powstały pyszne i wyjątkowe pierogi
Dodałam biały pieprz i jest go dość dużo, ale łyżeczka to ta mniejsza nie 5 ml no i zawsze lepiej doprawiać pod swój smak


Ciasto:
500g mąki
125-130 gorącej wody
125-130 ciepłego mleka
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju/rozpuszczonego masła

Farsz:
250g mięsa gotowanego z kaczki
1/2  średnia cebula
1 kwaśne jabłko
5 łyżek rosołu
1 jajko
garść majeranku
płaska łyżeczka białego pieprzu ( można mniej , do smaku)
płaska łyżeczka czosnku granulowanego
szczypta cynamonu



Ciasto:
 Wszystkie składniki na ciasto łączę, wyrabiam gładkie i elastyczne ciasto.
Ciasto musi być miękkie i elastyczne, ale nie może lepić się do rąk, w razie potrzeby podsypuję jeszcze odrobiną mąki i dokładnie wyrabiam.
Przykrywam czystą ściereczką i odstawiam na minimum 30 minut.
Farsz:
Cebule drobno siekam i szklę na 2-3 łyżkach oleju,
Jabłko obieram i ścieram na dużych oczka, dodaję do cebuli i smażę razem aż odparuje cały sok z jabłka a  cebulka i jabłka trochę się przyrumienią, dodaję szczyptę cynamonu, mieszam i odstawiam do wystudzenia
Mięso mielę, dodaję do niego cebulkę z jabłkiem, jajko, majeranek i resztę przypraw i rosół ( jeżeli mięso jest dość wilgotne opuszczam ten składnik) mieszam do połączenia sie składników.


 Ciasto wałkuję, niezbyt cienko, szklanką wykrawam kółeczka, rozkładam farsz i dokładnie zlepiam brzegi.
Pierogi gotuję w osolonym wrzątku 2-3 minuty od wypłynięcia.
Podaję polane roztopionym masełkiem


Smacznego:)

11 komentarzy:

  1. Wierzę Reniu, że smakują obłędnie. Kaczka i jabłka. Doskonały duet smakowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Reniu, aż mi ślinka pociekła, muszą być pyszne. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. wstyd się przyznać, ale wieki nie jadłam kaczki.... ale te pierogi muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaczka plus jabłko? OOo ciekawe jak smakują takie pierogi

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich pierogów jeszcze nie jadłyśmy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy jeszcze nie robiłam mięsnych pierogów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale narobiłaś mi smak na takie pierożki. Pyszne z mięsem z kaczki, które bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście dość ciekawe połączenie, nigdy nie jadłam pierogów w takim wydaniu

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale bym zjadła, zapowiadają się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa, bardzo ciekawa tego smaku. Buziole

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)