28 stycznia 2015

Tradycyjne roladki w nie tradycyjnym sosie

Tradycyjne u nas, bo ile gospodyń to tyle przepisów, ale sos to już na pewno moje tradycyjne.
Uwielbiany przez naszą rodzinę i ma jeden składnik, który bardzo zmienia jego smak, ale choć jest istotny to spokojnie można go ominąć.
Sos będzie co prawda miał inny smak, ale też będzie smaczny
Spóźniona publikacja, bo roladki robiłam na święta i tylko tyle udało mi sie pstryknąć zdjęć :)




Składniki:
6 plastrów schabu
papryka konserwowa
ogórek konserwowy lub kiszony - średniej długości
1 cała kiełbasa toruńska
musztarda
sól i pierz
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 l bulionu lub wywaru warzywnego
cebula
2 łyżki mąki
 olej do obsmażenia

Ogórek kroimy na 6 części.
Paprykę i kiełbasę kroję na paski o długości ogórka, kiełbasę dzielę na 6 części
Schab cienko rozbijam dość cienko, najlepiej przez folię.
Każdy kawałek smaruje ulubioną musztardą musztardą.
Układam po kawałku papryki, ogórka i kiełbasy.
Zwijam tak jak krokiety i spinam
Krótko obsmażam na gorącym oleju.

Cebulę kroję w kosteczkę, a resztę kiełbasy w półplasterki- przesmażam na tym samym oleju.
Cebulę i kiełbasę podlewam bulionem, dodaje przyprawy i roladki duszę 15-20 minut.
Miękkie roladki wyjmujemy, a sos bardzo dokładnie miksujemy.
Na koniec sos można przetrzeć przez sito- będzie aksamitny.
Mąkę mieszam w 1/4 szklanki zimnej wody, wlewam do gorącego sosu i zagotowuje.
Na koniec doprawiam do smaku.

 Smacznego:)

25 komentarzy:

  1. Raniuś a u Ciebie pełno tradycji. :) Nie ma jak sprawdzone przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu uwielbiam stare rzeczy przepisy też,a klasyka jest najlepsza:)

      Usuń
  2. Tradycyjne, a zarazem ciągle aktualne. Pyszna propozycja na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne roladki :-) super przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis jest dla mnie czymś nowym. Ja nie dodawałam do wieprzowej rolady ogórka i nie daję kiełbasy. Ciekawa jestem jak to smakuje. A sos? Też ciekawy. Widzisz, Reniu dla Ciebie tradycja a dla mnie coś nowego :) Pozdrawiam Cię cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu u nas to wersja świąteczna, na co dzień robię jeszcze inaczej, ale to wkrótce:)

      Usuń
  5. Zawsze najbardziej w takich roladkach smakowało nam połączenie z kiszonymi ogórkami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale wyglądają i na pewno smakują obłędnie! Aż mi ślinka pociekła:)
    Pozdrowienia!:))

    OdpowiedzUsuń
  7. sos miksujemy z kiełbaską razem? ciekawy pomysł, wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietne połączenie, sos jest swietny, napewno zasmakowałby w moim domu :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie, do odwiedzin i zaobserwowania bloga:
    http://zmajeczkawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowite mięsko, sos świetny, podoba mi się ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super mięsko, fajny pomysł na obiad :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. zjadłybyśmy takie pyszne roladki :)

    OdpowiedzUsuń

  12. Uwielbiam ogóreczki i paprykę w nadzieniu.Takie roladki na obiad to palce lizać.:-)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)