Google+ Followers

17 grudnia 2014

Cynamonowe grzybki

Przepis znalazłam u Łucji na blogu Fabryka Kulinarnych Inspiracji.
Oczywiście zaraz zapisałam , bo foremka u mnie sie kurzy od jakiegoś czasu, a przepisy które do tej pory wypróbowałam jakoś nam nie spasowały.
Przepis zapisałam i leciutko zmieniałam celowo i mimochodem, ale i tak ciasteczka wyszły pyszne 
Dół grzybków to lukier królewski znaleziony  u Patrycji w Smakołykach alergika i też ociupinkę zmieniony i zmniejszyłam ilość,a i tak zostało:D
Przepis podaje juz z moimi zmianami:)









Składniki:
250 g palmy Bielmar
3 kopiate łyżki gęstego miodu
1/2 szklanki cukru
3 żółtka
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki sody
1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta czarnego pieprzu
380 g mąki pszennej

Ciemna polewa:
1/4 kostka palmy z murzynkiem
4 łyżki cukru
5 łyżek mleka
1 kopiasta łyżka kakao
9 kostek gorzkiej czekolady

Lukier
100 g białych pianek marshmallow
22 g cukru pudru
3 łyżki wody

Dodatkowo
garść maku



Margarynę podgrzewam w rondelku, a gdy się już rozpuści dodaję cukier, miód i mieszam do rozpuszczenia sie obu, ale nie zagotowuje
Lekko studzę i dodaje żółtka, oraz  przesianą mąkę z cynamonem.
Całość ucierałam mikserem ale można też łączyć  łyżką.
Masa nie była twarda i na stolnicy lekko ją jeszcze podsypałam mąką.
Formuje kuleczki - wielkość odpowiednia do formy jaką posiadamy .


Na początku formę smarowałam olejem, potem już nie trzeba tego robić.
W rozgrzaną ( koniecznie mus być rozgrzana!!) formę układam ciasto i  piekę 5 minut kilkukrotnie obracając podczas pieczenia.
Czas pieczenia jest również różny i zależny od formy.
Ciasteczka na początku są bardzo miękkie i ściągałam je bardzo delikatnie, bo mogą sie spłaszczyć lub popękać.

Lukier:
Pianki przekładam do rondla o grubym dnie i podlewam wodą.
Podgrzewam ciągle mieszając do całkowitego rozpuszczenia sie pianek.
Dodaje cukier puder i mieszam, do połączenia sie lukru.
Od razu dekoruje nóżki grzybków i lekko obsypuję makiem, potem lukier zaczyna sie ciągnąć.
Zostawiam do zastygnięcia pianki.

Polewa:
Margarynę, mleko i cukier przekładam do rondelka, podgrzewam do rozpuszczenia sie składników.
Dodaje kakao i gorzką czekoladę i ciągle mieszając zagotowuje polewę.
Dekoruje grzybki zanurzając ich łepki w polewie.






Ciasta czy ciasteczka?

31 komentarzy:

  1. fajnie wyglądają te grzybki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne:)podziwiam za cierpliwość:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, nawywijałam się tą patelnią porządnie:)

      Usuń
  3. Piękne ciasteczka :) Cieszę się że przepis się przydał ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo.. nie wiedziałam, że do grzybków jest foremka! :D
    Ale wyszły super ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie wyglądają te grzybki))

    OdpowiedzUsuń
  6. ślicznie wyglądają te grzybki - bardzo cieawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne grzybki, bardzo smakowite ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Reniu, ale nasadziłaś się tych grzybków. I to takie ładne. Fajna zabawa i efekt fantastyczny. Zjadłabym jednego grzybka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasadziłam i nastałam :D Krysiu zabawy miałyśmy od groma ale i zniknęły szybko:)

      Usuń
  9. Ale super te grzybki, wyglądają pysznie :-) podziel się :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne i apetycznie wyglądają.
    Wesołych Świąt BOŻEGO NARODZENIA
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu dziękuję i również życzę Wesołych Świąt:)

      Usuń
  11. Super te grzybki! :-))) Skusiłabym się na takiego cynamonowego grzybka :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie piękne grzybki. Jak te lasu aż chce się jeść :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale fajowo wyglądają :))))

    OdpowiedzUsuń
  14. jaki świetny pomysł! pycha! są urocze!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie prześliczne!!! Rewelacja :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Te grzybki wyglądają genialnie :D Musimy kiedyś przepis wypróbować, bo inaczej nie da nam to spokoju :D
    Pozdrawiamy cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ apetyczny pomysł, mniam. U mnie pewnie wszyscy domownicy wybraliby się chętnie na takie grzybobranie :)
    pozdrawiam Noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)